התנחלות חדשה על אדמות פלסטיניות , הרשות הישראלית אישרה הקמת 98 יחידות דיור חדשות

התנחלות חדשה על אדמות פלסטיניות , הרשות הישראלית אישרה הקמת 98 יחידות דיור חדשות

ביום 2 באוקטובר 2016 , ועדת התכנון העליונה של המינהל האזרחי הישראלי, אישרה הפקדת  תוכנית-מיתארת מס. 205/3/1 לבניית התנחלות חדשה מצד המזרחי להתנחלויות שבות רחל ושילה, מדרום לעיר שכם.

התכנית שאושרה להפקדה מובילה לבניית 98 יחידות דיור חדשות, אשר הן חלק מתכנית יותר גדולה כדי לבנות 300 יחידות דיור באזור.

עם זאת, ועדת התכנון במנהל האזרחי קיימה פגישה כדי לאשר את הפקדת תוכנית מס.  205/3/1  TPS  ב -28 ספטמבר 2016 . ראה צילום של "פרוטוקול הישיבה":

      

במהלך הפגישה, הממשל האזרחי הישראלי הכריז כי 98 יחידות דיור ייבנו על שטח בערך 141.24 דונם של אדמה, והרצון שלו כלל בניית מבני ציבור ומסחר,  רשתות כבישים ושטח לבנייה עתידית: (ראה טבלה ותמונה למטה)

 

פרטים על הישראלי התוכנית מס ' 205/3/1

סוג של איזור

דונום

# של יחידות דיור

אזור מגורים "א '

33.97

74

אזור מגורים  "ב

5.88

24

מבני ציבור

20.87

בניינים ומתקני מסחר

14.99

רשת כבישים

34.90

איזור לבנייה עתידית

30.63

סה"כ

141.24

98

 

 

יתר על כן, ועדת תִכנוּן במנהל האזרחי, ובמהלך הפגישה הנ"ל עולה כי התנחלות שילה מאוכלסת על ידי 3,800 מתנחל, עם גידול טבעי מגיע ל -7%, ובהתאם לכך היישוב זקוק ליחידות דיור נוספות ( 400-500 ) כדי לספק את גְדִילָת האוכלוסין של המתנחלים.

 

האָנָלִיזָה הגיאופוליטית שנערכה על ידי מחלקת גיאו-אינפורמטיקה במכון למחקר יישומי – ירושלים (ARIJ), הראתה כי הבנייה החדשה התקיימה באזור חדש ממוקם בחלקו המזרחי של התנחלויות שילה ושבות רחל. כמו כן, האזור הממוקד שבו היישוב החדש יבנה, מוכרז על ידי הרשויות הישראליות כמו "אדמות מדינה", והוא ממוקם בתוך גבול כפר ג'אלוד. ראה מפה מס.1

 

יתר על כן, היישוב החדש שיוקם באזור ידוע  בשם "אזור מסדרונות"(Corridors area)  , אשר נוצר לאחר בניית חומת הפרדה הישראלית בשנת 2002, אזור זה מחבר בין תחום ההפרדה המזרחי (האזור המוקם לאורך הגבול הפלסטיני עם ירדן) לבן  תחום ההפרדה המערבי (השטח המצוי בין תוואי חומת ההפרדה לבין קו שביתת הנשק 1949 (הקו הירוק).

 

ראוי לציין כי למטרת בניית היישוב החדש, משרד הפנים הישראלי  פרסם באתר האינטרנט פרסום שהודיע כי הרשויות הישראליות הגישו את התכנית הראשי הישראלי מס.  205/3/1  עבור "קהילה מגורית שילה"  (שכונת שבות רחל). ראה את הצילום של הפרסום.  

 

לפי  הפרסום, המטרה של התוכנית החדשה היא האדמה הפלסטינית שממוקמת  בגוש מס 13  -חלק  של" אלח'פאפשה " ואזורי  ח'אניפס בכפר ג'אלוד, וגוש  מס' 16 חלק של ואדי אל הווא בכפר ג'אלוד, מדרום נפת שכם. מיקום התוכנית החדשה בשכונת  "שבות רחל, בהתנחלות שילה.

 

המטרה של התוכנית  האב החדשה, כפי שפורסם, היא לשנות את חוק הקרקעות מאזור חקלאי לאזור מגורים  A ו   B , מבני מסחר וציבור, שטחים פתוחים, רשתות כבישים , ואזור לבנייה עתידית.

התכנית קובעת כי "על פי פרק  מס. 20/24 של העיר הישראלי, הכפר, וחוק תכנון הבניין מס. 79 לשנת 1966, ועדת-משנה היישוב הישראלי מכריזה על  הפקדת התוכנית האב מס. 205/3/1 להתיישבות שילה (שכונת רחל שבות),כמו תיקון לתוכנית האב המחוזית  S-15 .

 

ישראל שואפת לבנות התנחלות חדשה כדי לשכן תושבי מאחז עמונה ':

 

 ב -7 מאי 2016, העיתון היומי הישראלי, "הארץ", חשף כי שר הביטחון לשעבר; משה יעלון, יחד עם תנועת ההתיישבות "עמונה" Amana  , תכננו התנחלות חדשה ליד ההתנחלות שילה, דרום לנפת שכם . הבנייה החדשה מיועדת ל 40 משפחות המתגוררות כיום במוצב ישראלי הבלתי חוקי "עמונה" , אשר אמור להתפנות ב 26 בדצמבר 2016. לקבלת מידע נוסף על המקרה הזה לחץ על הקישורים הבאים

http://www.haaretz.com/israel-news/.premium-1.718424

http://poica.org/details.php?Article=9376#_ftn6

 

ראוי להזכיר כי ב 11 באוגוסט 2016, מה שנקרא "" האפוטרופוס לנכסי נפקדים & וראשות מקרקעי ישראל ביהודה ושומרון "עם משרד הביטחון  והנהלה אזרחית "  יוסי סיגל, פרסמו בעיתון היומי הפלסטיני "אל-קודס " צווי הפקעה עבור 32 חתיכות של אדמות (240 דונם) ממזרח להתנחלות ישראלית הבלתי חוקית של "עפרה" שבכוון צפון מזרח לנפת רמאללה. לכן,  הכוונה הישראלית להפקיע את 32 חתיכות של אדמות היא לא יותר מתמרון ישראלי חדשני להכשיר (לעשות באופן חוקי ) המאחז הבלתי חוקי של "עמונה" , על הקרקעות מצויות בתוך ומסביב האזור שבו המאחז  נבנה . לקבלת מידע נוסף על המקרה הזה:

 

“Israeli Outposts’ Reallocation Game” New Israeli Manipulation to Legalize the illegal Outpost of Amona North of Ramallah Governorate 

 

ברור הרשויות הישראליות, בכוונה, השתמשו בתירוצים "בלתי חוקיים"  להחרים וללכוד יותר קרקעות הפלסטינים ולהרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות, גם כדי להכשיר את המאחזים הבלתי חוקיים, כגון במאחז עמונה, אשר בנוי על קרקע פלסטינית פרטית.

 

כעובדה, עשרות דוגמאות רשומות עבור לגליזציה של מאחזים לא חוקיים שבו ב -1 באוקטובר 2015, העיתון היומי הישראלי "הארץ", חשף על כוונת ממשלת ישראל להכשיר ארבעה מאחזים הבלתי  חוקיים; קידה, עדיעד',יש קודש,  אהיא , הממוקמים במזרח התנחלות שילה. התוכנית באה כתגובה מצד בית המשפט העליון הישראלי למוסד " יש דין " –מוסד ישראלי של זכויות אדם- לפנות את המאחז הבלתי  חוקי "עדיעד" שבמזרח ההתנחלות "שילה" הבלתי חוקית שנבנה על קרקע פלסטינית פרטית.

For more information: “Towards Sustainable Occupation”, Four Illegal Outposts to be Legalized 

 

להסיק

הקיום של התנחלויות ישראליות בגדה המערבית והרחבות שלהן הוא בלתי חוקי ובלתי סותר את החוק הבינלאומי, ובאופן ספציפי ביותר החלטות מועצת הביטחון של האו"ם: 237 (1967), 271 (1969), 446 (1979), 452 (1979), ו 465 (1980), בין היתר.

החלטה 446  ב 22 במרץ, 1979  מבקשת מישראל לבטל האמצעים הקודמים שלה ולהפסיק  כל הפעולות אשר יעשו  שינוי במעמד המשפטי והטבע גיאוגרפי , וישפיעו על ההרכב הדמוגרפי של השטחים הערבים שנכבשו מאז 1967, כולל ירושלים, בפרט, ולא להעביר חלקים מהאוכלוסייה האזרחית  לשטח בשטחים הערבים הכבושים .

גם ההחלטה 452 של שנת  1979 "מבקשת  ממשלת ישראל והעם בישראל להפסיק, על בסיס דחוף, הממסד, הבנייה והתכנון של התנחלויות בשטחים הערביים הכבושים מאז 1967, כולל ירושלים."

אמנת ג'נבה הרביעית אוסרת על המעצמה הכובשת להעביר אזרחים משטחה אל השטח הכבוש (מאמר 49) 

"תקנות האג" מוזכר שאוסר על המדינה הכובשת לעשות כל  שינויים קבועים בשטח הכבוש, אלא אם כן אלה נובעים מצרכים צבאיים במובן, או אם הם נעשים לטובת האוכלוסייה המקומית.

 

 

 

הוכן על ידי  
מכון המחקר היישומי – בירושלים